نکاتی درموردخانم‌ها که آقایان نمی‌پسندند

زن هایی که اعتماد به نفس پایین دارند مرد ها را فراری می دهند. مرد ها جذب زنهایی که مشکلات زیادی دارند نمی شوند. مرد ها علاقه دارند در اطراف زنهایی باشند که کمترین دردسر را درست می کنند.
5 نکته در مورد خانم ها که آقایان دوست ندارندزن ها بدون اینکه متوجه باشند گاهی کارهایی را انجام می دهند که باعث فراری دادن مرد ها میشوند. این پنج مورد از موارد مهم برای این امر به شمار می رود..

● اعتماد به نفس پایین

زن هایی که اعتماد به نفس پایین دارند مرد ها را فراری می دهند. مرد ها جذب زنهایی که مشکلات زیادی دارند نمی شوند. مرد ها علاقه دارند در اطراف زنهایی باشند که کمترین دردسر را درست می کنند. مردها دوست ندارند در کنار کسی باشند که مدام در حال گریه کردن است. همچنین متنفرند در کنار زنانی باشند که مدام دیگران را برای اشتباهات سرزنش می کنند به جای آنکه در صدد رفع آن مشکل بر می آیند.

● کنترل کردن

مردها زنهایی را که می خواهند مرد را کنترل کنند دوست ندارند. زنهایی که آنها را یاد غر غر کردن های مادرشان می اندازد. زنهای کنترل کننده تاثیری بر روی مردان ندارند. مردهایی که کنترل می شوند پشت سر زنانشان دروغ می گویند و دزدکی همه کاری انجام می دهند. این امکان را به او می دهید تا زمان کمتری را با شما بگذراند. زن های کنترل کننده مسئله عدم امنیت و اخبار های نا درستی را برای مردان ایجاد می کنند. مرد ها هرگز با زنانی که آنها را کنترل می کنند نمی مانند اهمیتی ندارد که شما چقدر خوب و خوشگل هستید. زنها نباید مرد ها را به مانند بچه ها بزرگ کنند.

● آویزان بودن

هیچکس دوست ندارد در اطراف زنی باشد که مثل چسب به او چسبیده است، هیچکس دوست ندارد با کسی قرار بگذارد که او را یاد بچه ها می اندازد. مردها دوست ندارند اطراف زنی باشند که نیاز به توجه دارد. چسبیدن به مردها کاملا آنها را دفع می کند. مردها دوست دارند که هر چند گاهی با دوستانشان بیرون بروند بدون اینکه زنی مزاحم آنها باشد.

● بیکار

مرد ها دوست ندارند اطراف زنان بیکار بچرخند. مردها زنانی که پولشان را به باد می دهند دوست ندارند. مردها زنانی را می خواهند که بتوانند از پس خودشان بر بیایند. که پیشینه شغلی خوبی داشته باشند. زنی که از این شغل به آن شغل می پرد جذابیتی برای هیچ مردی ندارد. زنی که نمی تواند شغل خود را نگه دارد چگونه می تواند مرد خود را نگه دارد. از مرد ها هیچ وقت پول نخواهید و راجع به مشکلات مالیتان با انها صحبت نکنید چون این مسئله او نیست پس به آن اهمیتی نمی دهد.

● فرار کردن به خانه مادرتان

مردها از زنهایی که در شرایط سخت به مادرشان رجوع می کنند تا مشکلشان را برایشان حل کند، فرار می کنند.

همسـریابی عجیب در میان زوجهای جوان چین + تصاویر

در این کاغذ توضیحاتی راجع به شخصیت و امکانات نوشته شده و روی این بند در معرض عموم قرار داده می شود.

به گزارش «24»، در چین پسران و دختران جوان به امید پیدا کردن شریک زندگی خود، مشخصات خود از قبیل سن، قد، وزن، سن فرزند، میزان تحصیلات، سابقه آموزشی، شغل و درآمد را به همراه عکسی از خود روی یک کاغذ نوشته و به این بند رخت آویزان می کنند.

در این کاغذ که بعضا به اندازه A4 نیز می رسد توضیحاتی راجع به شخصیت و امکانات نوشته شده و روی این بند در معرض عموم قرار داده می شود.

افراد مجرد و حتی پدر و مادرانی که برای فرزندان خود به دنبال همسر هستند این آگهی ها را نگاه کرده و از میان آنها بهترینشان را بر می گزینند.

در یکی از این آگهی ها که متعلق به یک آقای مجرد است اینگونه نوشته شده: "مرد مسئول با درآمد ثابت" و یا در آگهی دیگر نوشته شده بود "صاحب یک آپارتمان و یک خودرو".

زنان نیز به دنبال شوهرهایی با شغل ثابت و حداقل مدرک لیسانس می گردند.

بسیاری از افراد هر هفته به این آگهی ها سر می زنند تا بلکه مورد دلخواه خود را پیدا کرده و تشکیل خانواده دهند.

گفتنی است هستند افرادی که با این روش ازدواج کرده و اکنون زندگی خود را آغاز کرده اند.

 

چشمان همسرتان را روانشناسي كنيد

تست روانشناسي/
قدیمی‌ها حرف خوبی مي‌زدند؛ این که چشم آدم‌ها آینه دل‌شان است. این روزها خیلی‌ها به این باور رسیده‌اند که جداي همه راه و روش‌هاي روانکاوی و خودشناسی و... مي‌شودحال و هوای هر آدمی را از روی چشم‌هایش فهمید.
اصلا این روزها در دنیا در کنار علم روان‌شناسی دانشی باب شده به نام «چشم‌شناسی»؛ یک علم تازه سوغات سرزمین چشم‌بادامی‌هاي چینی. چینی‌ها معتقدند با نگاه کردن به چشم‌هاي هر کسی مي‌شود میزان سازش‌پذیری یا اعتمادی را که در وجودش هست فهمید.

آنها مي‌گویند با چشم‌ها مي‌شود نوع احساس هر آدمی را هم درک کرد. این روزها «چشم‌شناس‌ها» هم مثل چینی‌ها به این باور رسیده‌اند. تحقیقات آنها نشان مي‌دهد که مردمک چشم آدم‌ها غیر از این که به میزان نور محیط واکنش نشان مي‌دهد و بزرگ و کوچک مي‌شود، به میزان احساسات‌شان هم حساس است.

چشم‌هاي موفق

تپش : چشم‌شناس‌ها ـ با چشم پزشک‌ها فرق دارند ـ مي‌گویند سایز و اندازه مردمک چشم، رنگ عنبیه و شکل خطوطی که در آن هست مي‌تواند مثل یک آینه، بود و نبود درون آن آدم را نشان بدهد. در واقع آن‌ها از این فاکتورها برای تخمین میزان سلامت روحی آدم‌ها استفاده مي‌کنند.

حتی میزان سلامت جسمی افراد را هم مي‌شود از نوع خطوط عنبیه و درخشندگی رنگ آن تشخیص داد.وقتی که شما به صورت کسی برای اولین بار خیره مي‌شوید ناخودآگاه چشم هایش را بیشتر از باقی اعضای صورتش مي‌بینید و به سمت آن کشیده مي‌شوید.

برای همین است که روانکاوان به تماس چشمی در ارتباط موثر با بقیه خیلی تاکید دارند و آن را رمز موفقیت هر کسی مي‌دانند. در واقع وقتی با کسی ارتباط چشمی برقرار مي‌کنید به طور ناخودآگاه مي‌توانید احساسات و عواطف او را از طریق چشم‌ها بخوانید و کم‌کم به او نزدیک‌تر شوید.

اگر به مرور این کار را انجام بدهید دیگر مي‌فهمید که هر آدمی چه طور خصوصیاتی دارد و چه قدر نسبت به صحبتها و عملکرد شما حساسیت نشان مي‌دهد. همه این‌ها را فقط چشم‌ها به شما مي‌گویند. هر آدمی شکل و رنگ چشم متفاوتی دارد. اما مي‌شود با کمی دقت شکل چشم همه آدم‌هاي دنیا را در گروه‌هاي خاصی طبقه بندی کرد. چینی‌ها از روی همین طبقه بندی شکل و ظاهر چشم‌ها کلی اطلاعات در باره هر کسی به دست مي‌آورند.

چشم‌هايي نزدیک به هم

این نوع چشم‌ها نشان مي‌دهند که صاحبشان نگاهی حساب شده و دقیق به زندگی دارند و هر کارشان از روی برنامه و هدف است.اگر چه گاهی اوقات زود از کوره در مي‌روند اما روی هم رفته آدم‌هاي مهربانی هستند.

این نوع آدم‌ها معمولا همیشه یک ارزیابی کلی از آدم‌هاي دور و برشان مي‌کنند و بعد با آنها وارد رابطه مي‌شوند. همین است که بیشترشان هم آدم‌هاي موفقی هستند.

چشم‌هايي با فاصله‌ از هم

معمولا صاحبان این نوع چشم‌ها آدم‌هاي صبور و آرامی هستند که آینده نگری‌شان هم در مقایسه با دیگران خوب است. البته این آدم‌ها کمی بیش از اندازه احساساتی هستند

و نمي‌توانند برآورد درستی از موقعیت و کنترل شرایط داشته باشند. درست است که آدم‌هايي منطقی هستند ولی اگر به ورطه احساسات بیفتند گاهی دچار سردرگمی بدی مي‌شوند.

شکل چشم‌ها

چشم‌هاي گرد بي‌خیالی و راحتی صاحبش را نشان مي‌دهد. آدم‌هايي که دارای چشم‌هاي باریکی هستند معمولا جاه‌طلب و بلندپروازند. آنهایی که چشم هایشان کمی زاویه دار است و حالت چشم هایشان گرد نیست بر خلاف ظاهر خشنی که این نوع چشم‌ها به صاحبشان مي‌دهد آدم‌هاي حساس و با عاطفه‌اي مي‌شوند.

آنهایی که چشم‌هاي ریزی دارند معمولا مدیران خوبی هستند، کسانی که مي‌دانند هر شرایطی را چه طور کنترل کنند و از هر موقعیتی به نفع خودشان بهره بگیرند. آدم‌هايي که چشم‌هايي گرد با دایره‌اي کامل دارند در مقایسه با آدم‌هايي که چشم‌هاي کشیده‌اي دارند احساساتی‌تر هستند. چشم‌هاي باریک معمولا صاحبانی منطقی دارند که به هر چیزی از منظر منطقی و عقلانی اش نگاه مي‌کند.

اگر حالت چشم‌ها و ابروها با هم طوری باشد که در گوشه‌هاي صورت زاویه دار باشند به این معناست که آن فرد آدمی مثبت اندیش است و به قول معروف هیچ وقت بد به دلش راه نمي‌دهد.

آدم‌هاي بدبین معمولا حالت ابروها و چشم هایشان به سمت پایین است، برعکس خوش بین‌ها که نوک چشم‌ها و ابروهایشان همیشه زاویه‌اي رو به بالا دارد. در علم چهره خوانی چینی‌ها آنهایی که چشم‌هاي درشتی دارند معمولا آدم‌هايي هستند که دوست دارند زندگی شادی داشته باشند.

آنها آدم‌هاي شادی هستند و هر قدر هم که به حالت افسردگی برسند باز هم ذاتا شاد و خوشحالند. البته آنها در مقایسه با کسانی که چشم‌هاي ریزی دارند کمتر اعتماد به نفس دارند و کلا کمتر از شرایط زندگی‌شان احساس رضایت مي‌کنند. چشم ریزها معمولا آدم‌هاي خودخواهی هستند. این وسط فاصله میان دو چشم هم در تشخیص شخصیت آدم‌ها بي‌تاثیر نیست.

در هر آدمی فاصله بین دو چشم اش باید به اندازه یک چشم خودآن آدم باشد. در غیر این صورت اگر چشم‌ها زیاد به هم نزدیک یا دور باشند مي‌شود از روی علم چهره شناسی چینی‌ها به راز و رمز درون هر کدام‌شان پی برد.

ابروها هم همین طور. بهترین ابرو برای هر قیافه‌اي باید از انتهای داخلی چشم شروع شود و در قسمت پایانی دیگر چشم تمام شود. البته حالت مطبوعش این است که ابروها کمی کشیده‌تر از چشم‌ها باشند. ابروهای زاویه دار یا هشتی مال آدم‌هاي خودخواه و مغرور است.

چشم‌هاي گود:

آدم‌هايي جست و جوگر که دوست دارند سر از کار همه دربیاورند.اگرچه این آدم‌ها معمولا خیلی رمانتیک هستند اما هیچ وقت به خودشان اجازه نمي‌دهند در عشق و علاقه به کسی از حد و حدود عقل و منطق منحرف شوند.

در واقع با همه احساساتی که دارند آدم‌هايي واقع بین هستند. پشتکار خوبی دارند و از این که بتوانند کاری را به سرانجام برسانند لذت مي‌برند. برای همین است که اغلب موفق هستند.

چشم‌هاي برآمده

آرزوهای دور و درازی دارند و کمی جاه طلب هستند. مغرور و خودخواهند و اول از همه به منافع خودشان فکر مي‌کنند. زیاد اهل کنجکاوی و سرک کشیدن در زندگی و ماجراهای دیگران نیستند. تا جای ممکن سعی مي‌کنند خودشان را از هر قضیه‌اي دور نگه دارند. آرامند و اهل هیاهو نیستند.

علم شناخت عنبیه

عنبیه‌شناسی. حتم داریم که تا امروز حتی اسمش را هم نشنیده‌اید؛ دانش قدیمی چینی‌ها که از روی رنگ و شکل بافت‌هاي درون عنبیه چشم هر کسی میزان سلامت روحی و جسمی اش را مي‌شود تخمین زد. البته اشتباه نکنید.

هیچ وقت نمي‌شود با زل زدن به چشم‌هاي کسی به بیماری خاص او پی برد یا این که هیچ مشخصه ویژه‌اي برای تغییر رنگ و شکل عنبیه‌ها نیست که بشود از روی آنها باز هم میزان سلامت کسی را تخمین زد.

چینی‌ها فقط مي‌توانستند از روی بافت‌هاي چشمی هر کسی میزان فشار سلول‌هاي عصبی چشم‌هایش را ببینند و بعد به تاثیر آن روی باقی قسمت‌هاي بدن فکر کنند. در واقع چشم‌ها فقط مي‌گویند که در بدن خبرهایی هست. بعد از آن دیگر به عهده پزشکان است که آن خبر خوب یا بد را پیدا کنند!

عنبیه پولکی:
افرادی انعطاف‌پذیر، اجتماعی و در عین حال حساس که بیشتر بر پایه احساسات‌شان تصمیم می‌گیرند.

عنبیه شبکه‌ای:
اشخاصی احساساتی، دیرجوش و تحلیلگر که خوب می‌دانند در هر شرایطی چه تصمیمی بگیرند.

عنبیه کتانی:
رایج‌ترین شکل عنبیه در میان انسان‌ها، کسانی که بیش از دیگران به شرایط خود آگاهند.

عنبیه ابریشمی:
انسان‌هایی قوی، قانونمدار، از نظر جسمی سالم، سختکوش و باپشتکار.

عنبیه ابریشمی-کتانی:
انسان‌هایی بسیار پرانرژی که خیلی سخت خسته شده و از پا می‌افتند.

آمار طلاق عاطفی بیشتر از طلاق قانونی است

عارضه بعدی طلاق عاطفی، بیماری‌های جسمانی است که سیستم ایمنی بدن را با مشکل دچار کرده و انواع سرطان‌ها، سکته‌ها، مشکلات روانی و حتی خودکشی را سبب می‌شود.
اولین همایش طلاق عاطفی در تبریز برگزار شد.

مدیر اجرایی اولین همایش طلاق عاطفی در گفت‌وگو با ایسنا، هدف از برگزاری این همایش را جلوگیری از شیوع معضل اجتماعی عصر حاضر "طلاق عاطفی" برشمرد و اظهار کرد: با توجه به اینکه در بین خانواده‌ها طلاق امری زشت و منحوس به نظر می‌آید، بسیاری از زوجین با وجود هرگونه اختلاف شخصیتی و رفتاری، همدیگر را تحمل می‌کنند و گرفتار طلاق عاطفی می‌شوند.

طوفان چاپاری افزود: در این همایش تلاش می‌شود عوامل این امر، مورد بررسی و موشکافی قرار گیرد تا از ایجاد طلاق عاطفی و به تدریج منجر شدن به طلاق قانونی جلوگیری شود؛ در واقع هدف، اطلاع رسانی و دادن اطلاعات علمی و عملی در راستای بهبود بخشی به یک معضل اجتماعی رو به افزایش است.

یک شماوره خانواده نیز در این همایش یکی از بزرگترین دلایل طلاق عاطفی را عدم شناخت زوجین نسبت به همدیگر ذکر کرد و گفت: 80 درصد طلاق ها در 2 سال اول زندگی رخ می‌دهد؛ چرا که زوجین در تعاملات رفتاری شان صادقانه عمل نمی‌کنند و شناخت کامل و کافی نسبت به هم ارائه نمی‌دهند.

هادی اکبرنژاد، در ادامه با تاکید بر جدی گرفتن مشاوره‌های قبل از ازدواج از سوی زوجین، افزود: اولین شرط سنجش سلامت خواستگار، پیشنهاد مشاوره و پذیرش آن از سوی طرف مقابل است.

وی اضافه کرد: در جلسات مشاوره، نقاب بدلی توسط پرسش و پاسخ مشاور از روی چهره افراد می‌افتد و طرفین می‌توانند شناخت بهتر و کامل‌تری از یکدیگر به دست آورند.

وی انسان‌ها را در تیپ‌های شخصیتی متفاوتی، از جمله درون‌گرا، برون‌گرا، معنوی، مادی عنوان کرد و گفت: این موارد از بیشترین علل ایجاد اختلاف در بین خانواده‌های ایرانی است و آمار طلاق عاطفی در آنها بالاست که از طریق مشاوره قبل از ازدواج قابل پیشگیری و ارائه راه حل است.

وی ساده‌انگاری ازدواج را یکی از مشکلات اساسی جوانان در ازدواج دانست و خاطرنشان شد: خانواده‌ها باید جوانان و به خصوص دختران را در این امر یاری کرده و ابعاد زندگی مشترک را برای جوانان تشریح کنند.

این مشاور خانواده اختلاف شخصیتی، اختلاف در بافت خانواده‌ها، عدم هماهنگی اهداف زوجین برای آینده، اختلاف سنی بیشتر از 7 سال، عدم بلوغ اقتصادی، دخالت نابجای خانواده‌ها را از عوامل طلاق عاطفی برشمرد.

وی یادآور شد: عارضه بعدی طلاق عاطفی، بیماری‌های جسمانی است که سیستم ایمنی بدن را با مشکل دچار کرده و انواع سرطان‌ها، سکته‌ها، مشکلات روانی و حتی خودکشی را سبب می‌شود.

اکبرنژاد با اشاره به اینکه شعار امسال بهداشت جهانی، "افسردگی معضلی جهانی" اعلام شد، گفت: میزان افسردگی در بین زنان و شوهران ایرانی که دچار طلاق قانونی یا طلاق عاطفی شده‌اند، بسیار بالاست و آمار این امر در بین زنان بیشتر است.

این مشاور خانواده، بزرگترین معضلات عصر حاضر را اعتیاد به مواد مخدر و طلاق ذکر کرد و خواستار اهتمام هرچه بیشتر جوانان در امر ازدواج شد.

این همایش با حضور 450 هزار نفر در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی هنری 29 بهمن تبریز برگزار شد و در اختتامیه مراسم، جلسه پرسش و پاسخ میان شرکت‌کنندگان و مشاورین انجام گرفت.

جشن طلاق جدیدترین سوغات فرنگی + تصاویر

اگر این سوغات فرنگی مانند دیگر سوغات درکشور ما جا بیفتد، جامعه ما به کجا می رسد؟

از طلاق مرد و زنی که با هم ازدواج کرده اند در دین اسلام به عنوان «منفورترین حلال» یاد می شود و بارها در آیات و روایات تأکید شده است که از این واقعه، عرش الهی می‌لرزد.
آمارها حکایت از رشد طلاق در جامعه دارند و طبق آخرین آمارهای منتشرشده توسط سازمان ثبت احوال کشور تنها در 3 ماه نخست امسال 347 هزار و 59 نفر به زندگی مشترک خود پایان داده اند و آمار طلاق در سال گذشته به رشد 7 درصد رسیده است.
همچنین آیت‌الله مکارم شیرازی در خصوص طلاق می گوید: با وجود اینکه اسلام این همه از طلاق بدگویی می‌کند ولی اخیرا گزارش دادند که میزان طلاق در حال افزایش و ازدواج در حال کاهش است که این نشان دهنده دوری جامعه از اسلام و ناسالم بودن فرهنگ اجتماعی مسلمانان است.
با این همه سفارش و تاکید بر ازدواج و بیان مشکلات طلاق،اما چه اتفاقی در جامعه رخ داده است که عده ای برای انجام طلاق، جشن به پا می کنند؟در واقع چه اتفاقی در فرهنگ ما افتاده است که برای منفورترین حلال خدا جشن به پا می کنیم؟
برخی از جامعه شناسان معتقداند فرهنگ اشرافی گری و رفاه زدگی باعث به وجود آمدن چنین پدیده ای شده است.
برخی معتقداند غرب زدگی باعث چنین تغییرات فرهنگی در ما شده است.
گروهی آسیب شناسان بر این باورند که گره هایی در لایه های پنهان بستر فرهنگی جامعه وجود دارد.
اما ریشه این فرهنگ از کجا وارد کشور ما شده است؟


مراسم جشن طلاق در ژاپن

کیک،دسته گل،شمع و شمار زیادی میهمان به اضافه یک پتک برای له کردن حلقه ها شاید تعجب کنید اما این ها اسباب اصلی جشنی هستند به نام «جشن طلاق» که ظاهرا بعد از سونامی ! به شدت در ژاپن رایج شده است.
سونامی ژاپن به جز خساراتی که به جای گذاشت ظاهرا برخی از آداب و رسوم اجتماعی را هم مثل خانه هایی که کلا زیرو رو کرد،دچار دگرگونی اساسی ساخته است ژاپنی ها قبل از سونامی ژاپن و البته از قرن ها قبل از طلاق را مذموم و بد می دانستند و زن وشوهرها سعی می کردند کارشان به طلاق نکشد اما بعد از سونامی و شاید به دلیل تحمل زجر و درد عمیقی که اثرات سونامی در ذهن مردم بر جای گذاشت ژاپنی های صبور کم طاقت شده اند و این کم طاقتی باعث شده که در مقابل مشکلات زندگی خیلی زود به طلاق فکر کنند وحتی خلاص شدن از زندگی مشترک را جشن بگیرند به همین دلیل اخیرا در این کشور مراسمی به نام «جشن طلاق»برگزار می شود.جشنی با تمام خصوصیات جشن ازدوج با دعوت از دوستان ،بستگان ،سفارش کیک،دسته گل،پوشیدن لباس رسمی و پذیرایی از میهمانان با این تفاوت که در این مراسم شخصی که به جای کشیش یا مسئول عقد کردن زوج های جوان در مراسم عروسی ظاهر می شود،با اختیار تام از سوی شهرداری منطقه است که فسخ عقد را اعلام می کند و طی مراسم ویژه ای حلقه های ازدواج زن و شوهر را در حضور همه میهمانان و عرو س مطلقه ای که با لباس رسمی و دسته گل در کنار داماد با کت و شلوار ایستاده است با یک پتک بزرگ خرد می کند و حلقه های قراضه را در دهان یک قورباغه بزرگ که نماد اصلی این جشن است می اندازد. قورباغه در فرهنگ ژاپنی نماد شادی و رهایی است و انداختن حلقه ها در دهان قورباغه بزرگ کائوچویی نشان از خوشحالی هر دو طرف بابت رهایی از دام ازدواج دارد.سپس زن وشوهر مطلقه کیک مراسم را می برند و عروس آزاد شده دسته گل خود را به سمت آن هایی که مشتاقند زود تر طلاق بگیرند و در بین میهمانان هستند پرتاب می کند و اعتقاد بر این است کسی که آن را بگیرد امور مربوط به طلاقش زودتر انجام خواهد شد و سرانجام پس از صرف شام یا عصرانه زوج مطلقه جلوی در می ایستند و از تک تک میهمانان به خاطر شرکت در مراسم جشن طلاقشان تشکر می کنند!!!!

 

 

 

 

 

 

جشن طلاق در انگلیس
از طرفی در انگلیس جشنی با عنوان جشن طلاق نیز رونق زیادی پیدا کرده است .

زوجهای انگلیسی پس از طلاق و جدا شدن از هم و به مناسبت این حادثه مهم زندگی خود ، دوستان و آشنایانشان را به میهمانی دعوت می کنند .

هم اکنون این مراسم نوعی بازار گرمی تجاری نیز به وجود آورده است چون برای برگزاری آن کیک بسیار بزرگی لازم است که حتما باید مجسمه های زن و شوهری که از هم جدا می شوند روی آن قرار داشته باشد.

البته این عروسکها با آنهایی که در جشن عروسی به کار می رود تفاوت دارند و چمدانهایی به دست دارند و حتی در بعضی موارد چاقو یا انواع دیگر سلاح سرد در پشت آنها فرو رفته است.

قیمت این کیک ها بسته به میزان تبحر قنادها در به تصویرکشیدن طلاق بین یکصد تا یک هزار پوند است.

گفتنی است بر اساس جدیدترین نظر سنجی بسیاری از انگلیسی ها هوسران بیشتر از این که طلاق را یک فاجعه بدانند به آن به چشم بهانه خوبی برای شب نشینی نگاه می کنند.


آن چه مسلم است طلاق در اسلام، حلالی منفور است. بنابراین جشن گرفتن برای این عمل منفور نه با اعتقادات ما سازگار است نه با باورهایمان. به گفته یکی از پژوهشگران پژوهشکده باقر العلوم(ع)، در روایات، کلمات و سیره عملی پیامبر(ص) و اهل بیت (ع) مشاهده می شود، که آنان طلاق را بسیار مذموم و منفور قلمداد کرده اند. برخی از روایات بدین قرارند؛
امام باقر(ع) از پیامبر گرامی اسلام(ص) نقل فرمودند: «جبرئیل آن قدر بر من درباره زن سفارش و توصیه کرد که گمان کردم طلاق زن، جز در وقتی که مرتکب فحشای قطعی شده باشد سزاوار نیست.»
همچنین امام صادق(ع) از پیامبر اکرم(ص) نقل فرمودند: «چیزی در نزد خدا محبوب تر از خانه ای که در آن پیوند ازدواجی صورت می گیرد وجود ندارد و چیزی در نزد خداوند مبغوض تر از خانه ای که در آن خانه پیوندی با طلاق بگسلد وجود ندارد.

 

 

 

 

 


تظاهر به شادی

بیشتر کارشناسان بر این باورند که برپایی چنین جشن هایی به معنای درک صحیح از شرایط و آن گونه که برخی مدعی اند، شادی به خاطر یک شروع دیگر در زندگی شان نیست. بلکه آن ها انسان های افسرده ای هستند که فقط تظاهر به شاد بودن می کنند.
دکتر «بروجردی» جامعه شناس و مدرس دانشگاه علامه طباطبایی در این باره می گوید: در فرهنگ و دین ما همواره ازدواج موجب ارتقای پایگاه اجتماعی بود و طلاق امری مذموم و به عنوان آخرین راهکار برشمرده می شد ولی متأسفانه امروزه برخی الگوهای غربی علاوه بر مسائل مختلف زندگی در طلاق ها نیز پدیدار شده است، از جمله گرفتن جشن طلاق همچون مراسم عقد و عروسی که این الگوبرداری محض از طلاق در برخی کشورهای غربی است.

وی با بیان این که حتی حضور یافتن در چنین مراسمی با باورهای ما ایرانی ها مطابقت ندارد و کاری دشوار است، می گوید: احساس من این است که زن و مرد جدا شده می خواهند به خود و دیگران بفهمانند که هیچ اتفاق بدی رخ نداده و همه از این اتفاق خوشحال هستند و این آغازی دیگر است که باید جشن گرفته شود ولی واقعیت این نیست و آن ها در درون خود شکست خورده و غمگین هستند و برگزاری چنین مراسمی نه دردی از آن ها دوا می کند و نه خانواده آن ها و از صبح روز بعد، تازه با مشکلات روبه رو می شوند.
بروجردی می گوید: چنین رفتارهای کورکورانه و تقلید گرانه در کشوری با چنین باورهای دینی و اجتماعی، تنها باعث تشویق جوانان بی تجربه به طلاق و نیز سست شدن بنیان خانواده ها می شود. از طرف دیگر این گونه کارهای تظاهرگونه نه تنها باعث افزایش اعتماد به نفس دو طرف نمی شود بلکه آن ها را به وادی غیرواقعی و جدی نگرفتن مشکلات سوق می دهد.وی تأکید می کند: جدایی دو انسان، شکست عاطفی و ویرانی کانون خانواده طبق فطرت انسانی، نیاز به غم و هم دردی دارد نه جشن و پایکوبی. انسان سالم از جدایی ناراحت می شود نه خوشحال.
علی احمد پناهی؛ دکترای اخلاق و تربیت نیز در این باره می گوید: «این اتفاقات در بین خانواده های اعیانی و اشرافی جامعه رخ می دهد که کلاً جهان بینی و نگاهشان به زندگی مادی است و به دنبال لذت جویی های آنی هستند.»
وی بر این باور است: «در بین این خانواده ها قبح طلاق ریخته و ازدواج را مثل یک داد و ستد می بینند، مثل ماشینی که یک روز می خرند و روز بعد آن را می فروشند.»
پناهی اضافه می کند: «اگر این افراد حاضر شوند پس از طلاق، تست افسردگی از آنها گرفته شود اکثر آنها افسردگی شدید دارند.»
وی می گوید: «آنها برای اینکه می خواهند نهیب و طعنه وجدانشان را آرام کنند دست به این شادی های تصنعی و کاذب می زنند.»


جشن طلاق برای آغاز زندگی دوباره!
توجیه جوانانی که برای طلاق، جشن می گیرند یا به ظاهر شادی می کنند و در بین نزدیکان، شیرینی پخش می کنند هم قابل تأمل است.
یکی از همین خانم های جوان در این باره می گوید: «اگر روز طلاقم شاد بودم و به فامیل، شام دادم برای این بود که زمانه عوض شده و قرار نیست اگر طلاق گرفتم تا آخر عمرم تنها بمانم. من برای تمام شدن زندگی قبلی و آغاز زندگی جدیدم جشن گرفتم.»
البته ناگفته نماند که برخی از مدیران تالارها حاضر به برگزاری چنین مراسمی نیستند و بر این باورند که برگزاری چنین مراسمی در تالارهای آنها برکت و روزیشان را به باد می دهد و چنین جشن هایی را میزبانی نمی کنند..
خسرو ابراهیمی رئیس اتحادیه تالارهای پذیرایی؛ با تأکید بر این که این گونه مراسم بیشتر در آن سوی آب‌ها متداول است و نمی‌تواند به عنوان کالای فرهنگی وارد کشور ما شود. خاطرنشان کرد: در جامعه ما افرادی که به دلایلی تن به طلاق می‌دهند، سعی می‌کنند این موضوع را از دیگران پنهان دارند، آن وقت چگونه ما می‌ توانیم بپذیریم که عده‌ای با برگزاری جشن، جدایی خود را در بوق کنند؟
این موضوع در حالی است که روانشناسان معتقداند بعد از داغ مرگ عزیزان، طلاق،بیشترین آسیب روحی را به فرد می رساند. آیا می توان تنها با برگزاری یک جشن تظاهر به شادی کرد و گفت زندگی جدیدی را آغاز می کنیم؟ آیا این امکان وجود دارد در طلاق دل خوری و ناراحتی وجود نداشته باشد؟
اگر این سوغات فرنگی مانند دیگر سوغات درکشور ما جا بیفتد، جامعه ما به کجا می رسد؟
بارها دیده یا شنیده ایم که برای پیوند مقدس ازدواج خیلی ها مایل هستند به عنوان شاهد حضور داشته باشند، اما آیا کسی حاضر است به راحتی در مراسم طلاق زوجی شرکت کند و خوشحال باشد؟
از آنجایی که هر روز شاهد ورود یک فرهنگ جدید غربی به کشور هستیم، باید با این معضل چگونه برخورد کرد؟